Zajęciadodatkowe

SENSOPLASTYKA :
Sensoplastyka ® jest poznawaniem otaczającego nas świata poprzez połączenie silnych doznań
dotykowych, wzrokowych, smakowych i słuchowych.
Poprzez zaangażowanie wielu zmysłów dzieci łatwiej ujawniają swoje uczucia i emocje.
Sensoplastyka ® to wspaniała metoda wspierania rozwoju dziecka. Jest to również świetna atrakcja
dla dzieci, które przy okazji zabawy, wykorzystują wszystkie swoje zmysły i uczą się wyrażać emocje i
uczucia. Zajęcia wpływają na kreatywne myślenie, stymulowanie wszystkich zmysłów, wpływają na
rozwój mowy, uwalniają naturalną ekspresję twórczą oraz wspierają samodzielność.
Na zajęciach Sensoplastyka® wykorzystywanym materiałami sensorycznymi są tylko i wyłącznie w
100% bezpieczne produkty spożywcze. Dlatego Sensoplastyka® jest odpowiednia dla dzieci i
dorosłych w każdym wieku.
Sensoplastyka® to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności
dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i
zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności każdego dziecka .

LITERATURA DLA MALUCHA I BAJKOTERAPIA
Każdego dnia spędzamy dużo czasu pracując z książką – czytamy bajki, wiersze czy rymowanki, dzięki
czemu dzieci rozwijają mowę i pamięć. Obcowanie z książką od najmłodszych lat rozwija kreatywność
oraz wyobraźnię dzieci, a także dba o odpowiednią dawkę gimnastyki buzi i języka. Czytanie książek
często towarzyszy nam jako element wyciszenia czy relaksacji po intensywnych zabawach ruchowych.

DOGOTERAPIA
Zajęcia z psem mają na celu przede wszystkim zabawę, rozrywkę i dostarczanie wrażeń, ale nie
tylko… Dzięki zajęciom dziecko nauczy się jak należy się witać i bezpiecznie obchodzić z psem, jak
odczytywać sygnały, które pies do nas wysyła, jak wygląda pielęgnacja, zwyczaje i żywienie psów.
Dogoterapia ma także na celu zmniejszenie lęku przed psem ( jeżeli taki, z różnych przyczyn
występuje). Sam kontakt z psem, głaskanie jego miękkiej sierści wpływa pozytywnie na dzieci,
pozwala obniżyć poziom stresu i uspokaja. Dzieci w kontakcie ze zwierzęciem uczą się empatii,
współpracy i cierpliwości, pracują także nad koncentracją, a wszystko to robią świetnie się bawiąc!

„Little Travellers”- język angielski – DO-RE-MISIE
Angielskie zabawy prowadzi u nas Ciocia z Do-Re-Misie. Zajęcia prowadzone są dwa razy w miesiącu,
zarówno u Maluszków i Starszaków.
„Little Travellers” – to autorskie zajęcia z j. angielskiego stworzone z myślą o wspieraniu naturalnej
ciekawości i zainteresowań dziecka. Zestaw kreatywnych ćwiczeń łączących w sobie teatralne,
sensoryczne, muzyczne, motoryczne, plastyczne i ruchowe zabawy pozwala dziecku bezstresowo
i niezauważalnie oswoić się z nowym językiem lub wesprzeć żłobkową edukację.
Wyjątkowe autorskie zajęcia muzyczne Do-Re-Misie! łączą w sobie różnorodne elementy,
pozwalające w pełni korzystać z tych zajęć nawet najmłodszym uczestnikom. Całemu zajęciu
towarzyszy żywy śpiew z gitarą, a przeróżne zabawki i pomoce na pewno zachęcą każdego malucha
do aktywnego udziału!
Mnóstwo sensorycznych, motorycznych, ruchowych, logopedycznych ćwiczeń w połączeniu z żywym
śpiewem i aktywnym muzykowaniem (dzieci dużo same grają na instrumentach) tworzą
niepowtarzalne zajęcia. Między innymi skutecznie uczymy się pracować w grupie, współpracować z
rówieśnikami i nauczycielem. Odczuwamy muzykę jako część naszego życia, pozwalającą każdą
codzienną czynność zamienić w artystyczny proces.

MUZYKA DLA SMYKA – RYTMIKA
Ruchy Maluchy to nasza propozycja zajęć rytmicznych wpisanych w podstawę programową nauczania
przedszkolnego oraz uatrakcyjnienie programu wychowania żłobkowego.
Wspólnie:
– śpiewamy piosenki,
– wykonujemy ćwiczenia rytmiczne,
– poznajemy instrumenty perkusyjne,
– samodzielnie wydobywamy z nich dźwięki,
– tańczymy.
Każdy nauczyciel gra na pianinie oraz dodatkowym instrumencie w zależności od swojej specjalizacji
m.in. na skrzypcach, altówce, gitarze, flecie, klarnecie.

ZAJĘCIA Z LOGOPEDĄ
Paulina Zakrzewska – logopedka i neurologopedka, absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im.
Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie oraz Akademii Krakowskiej im. Andrzeja Frycza –
Modrzewskiego. Obecnie prowadzi prywatną praktykę logopedyczną w gabinecie „Chodź na słówko”.
Zajęcia grupowe mają na celu wspieranie rozwoju mowy oraz usprawnianie mięśni ust i języka.
Profilaktyka logopedyczna pozwala zapobiegać wadom wymowy oraz zaburzeniom komunikacji na
późniejszych etapach rozwoju. Ćwiczenia mają formę zabawy, ponieważ jest to najlepszy i najbardziej

efektywny sposób nauki. Działamy na wielu zmysłach – ćwiczymy słuch, wzrok, pamięć, małą
motorykę, logiczne myślenie.